آموزش های آزاد
1400/3/29 شنبه
برگزاری دوره های تخصصی MBA
برگزاری دوره های تخصصی مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور تهران غرب

.

دوره های مدیریت ارشد کسب و کار :

یکی از رشته های مدیریتی که درسالهای اخیر در ایران با اقبال عمومی مدیران و کارآفرینان رو به رو شده است رشته
MBA است. این رشته به واسطه آموزش های مفید و کاربردی که به متقاضیان ارائه داده است توانسته نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جلب کند.

از اوایل قرن بیستم سازمان‌های سنجش بین‌المللی برای ارزیابی ارزش این دوره‌ها وجود دارد. این دوره برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا طرح‌ریزی شد که حاصل صنعتی شدن این کشور و رویکرد علمی به مدیریت بود.
توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمانهاي اقتصادي و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که میتوان بهره وري را افزایش داد و بهبود مدیریت نیز مستلزم آگاهی و تسلط به دانش مدیریت است.
امروزه مدیریت به عنوان یکی از شاخه هاي معرفت بشري پیشرفت زیادي نموده است و آموزش و تحقیق در زمینه آن مورد اقبال بوده است.

 
باتوجه به اهمیت مدیریت در رشد و ارتقاء سازمانها و جوامع، نظامهاي آموزش عالی کشورها آموزش و تحقیق در حوزه مدیریت را از نظر کیفی و کمی به سرعت توسعه داده اند. یکی از زمینه هاي بارز توسعه آموزش مدیریت ایجاد رشته کارشناسی ارشد مدیریت سازمان در کشورهاي مختلف جهان است. این رشته به سرعت نخست در آمریکا و کشورهاي صنعتی و سپس در کشورهاي در حال توسعه موفق، گسترش است.
مدیریت ارشد کسب و کار ((MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration) درجهٔ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است .این دوره ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت یک کسب و کار همچون حسابداری، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت عملیات، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا سازند.
گذراندن موفقیت آمیز و کسب مدرک تحصیلی نیازمند گذراندن در حدود 60 واحد درسی است، که تقریبا دو برابر واحدهای مورد نیاز برای کسب یک فوق لیسانس در رشته اقتصاد، یا امور مالی، یا حسابداری، یا مدیریت، و یا بازاریابی است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر