برگزیده ها
1401/1/29 دوشنبه
بازدید ریاست عالیه دانشگاه پیام نور از مرکز تهران غرب
بازديد دکتر ابراهیم تقی زاده رئيس دانشگاه پيام نور كشور و هیئت همراه از بخشهاي مختلف دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب

.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور تهران غرب، روز یک شنبه مورخ  28/01/1401 دیدار ریاست عالیه  دانشگاه پیام نور و هیئت همراه از دانشگاه پیام نور تهران غرب انجام شد.


این بازدید با تشریف فرمایی
جناب آقای دكتر ابراهیم تقي زاده ، ریاست عالیه دانشگاه پیام نور
جناب آقای دکتر علم الهدی ، مشاور عالی دانشگاه
جناب آقای دکتر اجلالی  ، معاون اداری مالی دانشگاه
جناب آقای دکتر جهانبخش ، معاون امور مجلس و حقوقی دانشگاه
جناب آقای دکتر  رزاقی مدیر عمرانی سازمان مرکزی
و جناب آقای دکتر افشین مهر ریاست محترم استان تهران  
صورت گرفت و پس از بازدید جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای محترم هیئت علمی و کارکنان اداری دانشگاه برگزار شد  که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و عرض خیر مقدم و ارائه گزارش عملکرد جناب آقای دکتر محسن دیانت ریاست دانشگاه پیام نور تهران غرب جلسه آغاز گردید.
جناب آقای دکتر افشین مهر ریاست استان تهران در فرمایشات خود دانشگاه پيام نور تهران غرب را داراي ظرفیت ها و توانمندي هاي بالقوه براي توسعه و افزایش بهره وری و همچنین راه اندازی رشته هاي مختلف دانسته و اظهار داشت: زير ساخت هاي بسيار قوي در حوزه های مختلف در دانشگاه پيام نور مرکز تهران غرب وجود دارد كه اين مركز را به يكي از قطب هاي مهم دانشگاه پيام نور استان تهران و نیز کل کشور در علم مدیریت ، اقتصاد ، کارآفرینی , علوم سیاسی و جامعه شناسی تبديل كرده است.

در این جلسه اعضای هیئت علمی و کارکنان اداری ضمن ارائه نظرات و دید گاه های خود بر لزوم اصلاح برخی فرآیند های آموزشی، پژوهشی و اداری –مالی دانشگاه تاکید داشتند که پس از بیان  نظرات و پیشنهادات آنها  در جلسه دکتر ابراهیم تفی زاده به ایراد سخنرانی پرداخت .
ایشان با تاکید بر لزوم راه اندازی مراکز رشد، کارآفرینی و نوآوری و با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در دانشگاه پیام نور فرمودند: دانشگاه پیام نور با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی نیازمند یک نقشه راه جدید برای پیشرفت در عرصه علم و پژوهش و همچنین درآمدزایی است .از آنجایی که  دانشگاه پیام نور تهران غرب  در موقعیت خوبی در منطقه 22 تهران قرار دارد لذا  می تواند به یکی از شاخص ترین پارک های علم و فناوری کل کشور تبدیل شود.
وی همچنین بر لزوم سرمایه گذاری در استارتاپ ها و ایجاد فرصت برای شرکت های نوپای دارای ایده های  جدید تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود دانشگاه پیام نور و گستردگی این دانشگاه در سراسر کشور گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از ابر دانشگاه های  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان « تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، اهتمام می ورزد در ادامه وی اذعان کرد  توجه به  مهارت آموزی، اشتغال آفرینی و آمایش رشته ها در صدر برنامه های دانشگاه قرار دارد.

دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به ظرفیت های ویژه دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه برون مرزی و درون مرزی  گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی آن در سراسر کشور، اهداف و رسالت های ویژه ای دارد که دستیابی به آنها با هدفمند سازی ظرفیت های منحصر به فرد این دانشگاه محقق خواهد شد.
وی با تاکید بر چابک سازی دانشگاه افزود: تاکنون اقدامات مثبتی  در حوزه های مختلف دانشگاه صورت گرفته است و می توان ضمن تداوم این اقدامات، با تاکید بر نقاط قوت دانشگاه ، مسیر هدفمند و روشنی را برای آینده ترسیم کرد.

وی با بیان برخی شاخص های این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در حال حاضر با حدود ۱۴ هزار کارمند، بیش از ۳۷۰۰ عضو هیات علمی و همچنین بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو در قریب به ۴۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی درسراسر کشور، حضور فعال دارد.
دکتر تقی زاده  با اشاره به ظرفیت های حوزه معاونت آموزشی اظهار داشت:در تحلیل و بررسی های انجام شده در رشته ها و آمار دانشجویان حدود 90 % دانشجویان در 10 % رشته های موجود در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این در حالیست که 10 % دیگر دانشجویان نیز در 90% دیگر رشته های دانشگاه ثبت نام شده اند لذا به زودی بازنگری های نوینی با رویکردی متفاوت در تعریف و راه اندازی رشته های جدید و  بین رشته ای مبتنی بر مهارت افزایی و توجه به نیاز بازار کار صورت خواهد گرفت.
ایشان اظهار داشتند  مهارت آموزی و اشتغال آفرینی به عنوان یکی از برنامه های اصلی در این دانشگاه پیگیری می شود که بدین منظور دانشگاه به دنبال آمایش رشته ها و ایجاد رشته های متناسب با بازار کار است .
طرح آمایش رشته ها اقدام مثبتی است که در این حوزه انجام شده است و باید بتوانیم با گسترش فعالیت های برون مرزی و جذب بیشتر دانشجویان خارجی، درزمینه انتقال دانش ، تعاملات علمی و همچنین درآمدزایی به گونه ای موثرترعمل کنیم.
وی برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و آزمون های الکترونیکی دانشگاه را مطلوب دانست و گفت: دانشگاه پیام نور با برخورداری از زیرساخت های غنی الکترونیکی می تواند ضمن ارائه خدمات آموزشی و انجام رسالت خود، در زمینه درآمدزایی بیشتر نیز اهتمام ورزد تا بتواند از محل درآمدهای اختصاصی ، امکانات مطلوب تری را برای دانشجویان و مجموعه خانواده پیام نور فراهم آورد.
او همچنین بر لزوم پیگیری مطالبات و انتظارات به حق کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه پیام نور تاکید کرد و با عنوان اینکه پیشنهادات سازنده قطعا در پیشبرد کارها موثر است، گفت: بدون شک تحقق اهداف بدون درنظر گرفتن انتظارات و مطالبات میسر نخواهد بود و تمامی بخش های دانشگاه برای پیشبرد ماموریت ها و مسئولیت های خود نیازمند حمایت و رسیدگی هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین روند اقدامات معاونت اداری و مالی برای کسب درآمد و رفع کسری های بودجه ای را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از آنجا که دانشگاه پیام نور بخشی از هزینه های خود را از محل بودجه دولتی و بخش دیگری را از محل شهریه های دانشجویی تامین می کند، برای تامین هزینه های مازاد باید به دنبال کسب درآمدهای اختصاصی باشد و معاونت اداری و مالی می تواند در این زمینه راهکارهای سازنده ای را ارائه کند.



دکتر ابراهیم تقی زاده در جمع اعضای محترم علمی دانشگاه یکی از عوامل موثر در ارتقای کیفی و علمی دانشگاه  را واقعی سازی آمار پژوهشی دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه رتبه های پژوهشی و اقدامات تحقیقاتی دانشگاه به طور دقیق ثبت نشده و همین مسئله موجب کاهش رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی شده است چنانچه آمار پژوهشی دانشگاه واقعی شود، به دلیل جایگاه مطلوب علمی و پژوهشی این دانشگاه می توانیم دانشجویان بیشتری در حوزه بین الملل جذب کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور کاربردی شدن طرح های پژوهشی دانشگاه را در رشد و پیشرفت دانشگاه حیاتی دانست و اظهار داشت: اگر آمار فعالیت های علمی و پژوهشی غنی و گسترده دانشگاه پیام نور به درستی معرفی شود، تمامی ارگان ها و سازمان ها از ظرفیت کلان این دانشگاه آگاه شوند، قطعا طرح های پژوهشی خود را به این دانشگاه محول خواهند کرد.

وی با عنوان اینکه حوزه معاونت پژوهشی حوزه بسیار مهمی است که می تواند علاوه بر ارتقای کیفیت در زمینه درآمدزایی و پایدارسازی منابع نقش موثری ایفا نماید .
وی پس از بازدید از املاک و مستغلات دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب اظهار داشت: با توجه به اینکه استان تهران بیشترین دانشجو را در کشور دارد لذا انتظار است که مسائل عمرانی و زیربنایی آن پیگیری شود و هزینه های مربوط به آن در بودجه دانشگاه لحاظ گردد.
ایشان  در پایان ظرفیت های دانشگاه پیام نور را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با هدفمندسازی این ظرفیت ها و تقسیم کار، دانشگاه پیام نور می تواند منشاء خدمات ارزنده ای برای آموزش عالی کشور باشد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر